Ofte stillede spørgsmål

Foder og grus fra MiiAW

Hvad består en anbefalet foderpakke af?

Vores algoritme udregner en anbefaling til dig baseret på dine indtastet oplysninger om din kat. Foderpakken er tilpasset din kats månedlige behov, og som abonnent vil du automatisk modtage en ny foderpakke, når den første forsendelse er ved at løbe tør. Obs. husk at følg foderanvisningen bag på emballagen.

Hvilke ingredienser anvendes i foderet?

Vores foder består udelukkende af nøje udvalgte naturlige ingredienser af højeste kvalitets med det formål at forlænge og forbedre din kats livskvalitet (produktspecifikationer kan ses under din anbefalet foderplan). Vores foder er klassificeret som et Super Premium produkt, som er din garanti for høj kvalitet.

Er der kunstige tilsætningsstoffer i foderet?

Der er ikke tilsat sukker, salt, smagsstoffer eller tilsætningsfarver. Foderet indeholder kun naturlige næringsrige ingredienser som din kat har brug for. En forskel du snarligt vil kunne se på din kat.

Hvordan skal jeg anvende silica grus?

Kattebakken fyldes op med et jævnt lag på ca. 3 cm silica perle kattegrus

Dagligt fjernes ekskrementer/afføring med en skovl

Dagligt rystes kattebakken for at fremme absorberingen af potentiel overskydende urin i bunden. Det er ikke ensbetydende med at perlerne er gennemblødt, men kan være et udtryk for at koncentrationen af urin har været meget høj på et sted.

Silica perlerne udskiftes når kattebakken begynder at lugte og perlernes absorberingsevne er frataget.

Rengør kattebakken en gang om måneden før ny påfyldning af silica perler.

Levering

Hvornår modtager jeg min første anbefalet foderpakke?

Ved køb af en anbefalet foderpakke går der ca. 1-2 dage før pakken er leveret med undtagelse af weekend og helligdage.

Er din kat tilfreds med foderet skal du ikke foretage dig mere, i det den næste levering allerede er planlagt, som fremgår på din ordrebekræftelse ved indgåelse af købsaftalen (se Løbende betaling). Dit abonnement er hermed trådt i kraft.

Hvornår modtager jeg min næste anbefalet foderpakke, når mit abonnement er trådt i kraft?

Det vil fremgå af din ordrebekræftelse, hvilket interval af dage din anbefalet foderpakke vil følge, samt den konkrete dato for forventet næste levering. Leveringsintervallet af dage vil variere afhængig af hvilken anbefaling din kat har fået, baseret på dine indtastet oplysninger. Dit abonnement vil fremadrettet automatisk følge leveringsintervallet. Efter hver forsendelse modtager du en mail med en påmindelse om næste levering.

Er det muligt at ændre min næste levering?

Vores algoritme udregner din anbefalet foderpakke baseret på research af kattes behov, med udgangspunkt i de oplysninger som du har indtastet. Foderet er tilpasset efter bedste evne til din kats behov. Obs. husk at følge anvisningerne for fordring bag på emballagen. Anvend en foderkop for præcis dosering.

Skulle det mod forventning afvige fra din kats behov, er du velkommen til at kontakte kundeservice@miiaw.dk, som står klar til at hjælpe dig ift. unikke behov.

Hvor leveres min pakke?

Pakken med din anbefalet foderpakke leveres direkte til din hjemmeadresse. Er der ingen hjemme på leveringstidspunktet, vil din pakke blive afleveret hos den nærmeste pakkeshop, som vil kunne afhentes fra næste dag.

Har du valgt Pakkeshop, afleveres pakken til nærmeste Pakkeshop. Du vil modtage en mail med track n’ trace.

Om din kat

Hvis jeg ikke er bekendt med min kats fødselsdag?

Dog vil det være at foretrække, hvis den nøjagtige alder kan fremskaffes f.eks. via certifikat på katten, det vil give os bedre forudsætninger for vores anbefalet foderpakke.

Hvis jeg ikke er bekendt med min kats vægt?

Det er intet problem, et så præcist estimat som muligt er alt der behøves. Ved tvivl kan du altid søge råd hos din dyrlæge eller alternativt anvende en badevægt.

Dog vil det være at foretrække, at modtage den præcise vægt i hele kg (dvs. vejer katten f.eks. 4,7 kg. så rund op til 5 kg. Har katten tendens til overvægt, så rund ned til 4 kg), hermed giver du os bedre forudsætninger for vores anbefalet foderpakke.

Nedenstående er en kort guide til at hjælpe dig med at fastslå din kats vægttilstand:

  • Meget undervægtig:
    • Tynd kat, hvor du tydeligt kan se eller føle dens ribben og bækken.
  • Undervægtig:
    • Under idealvægten, her kan ses din kats ribben og dens hofte er meget smal.
  • Ideal:
    • God fysisk tilstand med en passende mængde fedt på kroppen, hvor dens ribben stadig er lette at føle.
  • Overvægtig:
    • Overgår idealvægten, hvor ribben ikke lige er til at føle og du kan ikke se dens hofte.
  • Tyk:
    • Overvægtig med en stor mave, hvor ribbenene er meget vanskelige at føle.

Fodring af min kat

Katte er vanedyr og det gælder også i store træk, når det kommer til deres foder. Dog tilpasser nogle katte sig hurtigere end andre.

Vi anbefaler at påbegynde din anbefalede foderpakke langsomt. I en overgangsperiode på typisk en lille uges tid, anbefales det at tage en lille mængde af det nye foder og blande det sammen med det nuværende foder. Gradvist øges andelen af det nye foder, til der ikke er noget af det gamle foder i kosten efter en lille uges tid.

Det anbefales ligeledes, at anvende en foderkop ved fodring for bedre at kunne følge foderanvisningerne bag på foderemballagen.

Oplever du nogen udfordringer, kontakt os endelige på kundeservice@miiaw.dk.

Medlemskab hos MiiAW

Hvordan bliver jeg medlem hos MiiAW?

Til at starte med skal du udfylde din kats oplysninger i et kort spørgeskema. Herefter udregnes automatisk en anbefalet foderpakke. Herefter godkender du betaling for vores anbefaling af foderpakke. Er du og din kat tilfredse med produkterne, så skal du ikke foretage dig mere – og abonnementet vil træde i kraft med et fast leveringsinterval f.eks. hver 40 dag (afhænger af dine indtastet oplysninger).

Hvilke kreditkort kan jeg betale med?

Du kan betale med Dankort, VISA, Mastercard og VISA Elektron.

Vi arbejder på at tilføje flere betalingsmuligheder snarligt.

Hvornår trækker I pengene for abonnementet?

Vi trækker først dine penge, når din pakke afsendes fra vores lager.

Hvordan ændrer jeg mine kreditkortoplysninger?

Har du fået nyt kreditkort logger du ind på din brugerprofil med dit brugernavn og password og opdaterer dine kortoplysninger under ”Betalingsmetoder” på din bruger profil.

Har du glemt dit brugernavn og/eller password, kontakt kundeservice@miiaw.dk, hvis du ikke selv kan få det til at virke via ”Mistet dit password?”

Er dit gamle kreditkort blevet væk eller stjålet – bedes du kontakte kundeservice@miiaw.dk.

Har du flere end en kat, som du ønsker at oprette en abonnement foderplan til i samme bestilling?

Ønsker du en anbefalet foderpakke til flere af dine katte i samme bestilling? Det er ikke noget problem. Du starter med at indtaste oplysninger om den første kat, vælger vores anbefaling med eller uden grus. Herefter guides du til Indkøbskurven – her klikker du på knappen ”Har du flere katte?” – så gentages processen startende med, at du skal udfylde oplysningerne om din anden kat i spørgeskemaet.

Har du anskaffet dig en kat mere?

Har du allerede en abonnementsløsning på en anbefalet foderpakke til din ene kat, og nu har anskaffet en ny, som du også ønsker en anbefalet foderpakke til? Fremgangsmåden er den samme som med den første kat. Du indtaster oplysninger om din kat i spørgeskemaet, herefter præsenteres du for en anbefalet foderpakke som du kan vælge at acceptere. Foderpakken klikkes i Indkøbskurven og er klar til betaling.

Hvad betyder det, at mit abonnement følger min kats livscyklus?

Dine indtastet oplysninger om din kat opbevares sikkert, med det formål at løbende kunne tilpasse dens foderpakke. F.eks. varierer kostsammensætningen fra katten er voksen til senior. Du behøver derfor ikke længere, at tænke på hvornår din kat skal overgå til anden foderpakke. Det sørger vi for helt automatisk, og du orienteres naturligvis på mail.

Er det muligt at ændre næste leveringsdato?

Vores algoritme som udregner din anbefalet foderpakke, er baseret på research af kattes behov, med udgangspunkt i de oplysninger som du har indtastet. Foderet er tilpasset efter bedste evne til din kats månedlige behov. Obs. husk at følge foderanvisningen på bagsiden af emballagen.

Skulle det mod forventning afvige fra din kats behov, er du velkommen til at kontakte kundeservice@miiaw.dk, som står klar til at hjælpe dig.

Kan jeg springe næste levering over / sætte i bero?

Kontakt kundeservice@miiaw.dk med dine ønsker, så vil vi gøre hvad vi kan for at efterleve dem.

Hvordan opsiger jeg mit abonnement?

Ønsker du at opsige dit abonnement logger du ind på din brugerprofil, som blev oprettet ved dit første køb hos MiiAW. Du skal anvende dit brugernavn og det password du selv har lavet.

Dit abonnement er uden binding.

Oplever du nogen udfordringer, kontakt kundeservice@miiaw.dk og oplys dit brugernavn og kundenummer, så hjælper vi med opsigelsen af dit abonnement.

Hvilke organisationer donere MiiAW til?

Hos MiiAW vil vi gerne give et bidrag ved at støtte udsatte katte i nød i Skandinavien. Vi udvælger årligt et eller flere projekter, som kan se frem til at modtage støtte fra os.

Vi offentliggør hvilke organisationer vi støtter hvert år på vores blog på Miiaw.dk.

Er du en velgørende organisation/forening eller ildsjæl er du velkommen til at kontakte os på info@miiaw.dk

Er der binding på mit abonnement?

Et abonnement hos MiiAW.dk er uden binding.